SEO copywriting- czyli jak pisać teksty przyjazne dla wyszukiwarek
W poprzednim artykule opisaliśmy czynniki, które mają wpływ na pozycjonowanie strony internetowej Jak pozycjonowanie wpływa na wynik w wyszukiwarkach?
W tym wpisie chcielibyśmy szczegółowo opisać jeden z elementów dobrego pozycjonowania, czyli SEO copywriting.
Jeśli zastanawiasz się jak pisać dobre treści, które użytkownicy pozytywnie odbiorą o algorytm Google oceni bardzo wysoko, to ten artykuł jest właśnie dla Ciebie!
Przeczytaj poniższy tekst i dowiedz się więcej na temat SEO copywriting, czyli narzędzia do pozycjonowania treści!
Co nam dają dobrze napisane teksty na stronie internetowej?
To proste, pomagają odpowiedzieć klientowi na jego pytania, a także poprawiają widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Czy każdy może stworzyć tego typu teksty? Niestety nie. Dobre treści pisane są przez osoby, które mają tzw. lekkie pióro co więcej znają wszystkie zasady pozycjonowania.
Co to właściwie jest SEO copywriting?
- SEO (ang. Search Engine Optimization) – oznacza optymalizację pod kątem wyszukiwarek. Celem SEO jest zwiększenie widoczności strony internetowej w bezpłatnych (organicznych) wynikach wyszukiwania w przeciwieństwie do płatnych reklam Google AdWords. Im wyższa pozycja w Google, tym większa szansa na pozyskanie nowych klientów, zwiększenie ruchu na stronie internetowej, a także na sprzedaż usług czy produktów.
- Copywriting to proces polegający na pisaniu unikalnych, skutecznych oraz funkcjonalnych tekstów najczęściej o charakterze reklamowym. Copywriter zatem powinien wyróżniać się kreatywnością, ponieważ jego zadaniem jest być jednocześnie redaktorem, ale również pomysłodawcą przedstawianych treści.
- SEO Copywriting to zatem pisanie zoptymalizowanych tekstów pod kątem wyszukiwarek, które będą się dobrze pozycjonowały.
Na co zwracać uwagę przy SEO Copywritingu?
- Zdecydowanie należy zwracać uwagę na dobór odpowiednich słów kluczowych, dzięki którym zwiększa się ruch na stronie. Istotne jest również, gdzie ich używać, aby tekst z góry został uznany za ten bardziej wartościowy. Najważniejszym jednak elementem jest tytuł- musi odzwierciedlać treść, do której się odnosi, tak aby odbiorca dokładnie wiedział, czego dany wpis będzie dotyczył. Tytuł powinien być krótki, ale konkretny. Przy doborze odpowiednich słów kluczowych może nam pomóc Keyword Planner
- Teksty SEO powinny zawierać bogate słownictwo oraz być obszerne. Musimy również zwrócić uwagę na poprawność językową, teksty nie mogą zawierać żadnych błędów ortograficznych czy interpunkcyjnych. W tym punkcie polecamy Wam narzędzie, dzięki któremu sprawdzimy poprawność językową oraz gramatykę pisanych tekstów LanguageTool
- Twórz własne teksty! Każdy z nas na co dzień poszukuje inspiracji i nie ma w tym nic złego, o ile nie kopiujesz czyichś pomysłów. Zadbaj o to, aby teksty na Twojej stronie były unikalne w celu uniknięcia kanibalizacji. Unikalność swojej treści możesz sprawdzić za pomocą tego narzędzia: Plagiarisma
- Aby tekst był odpowiednio zoptymalizowany pod kątem SEO oraz przyciągał wzrok użytkownika, niezbędne jest wdrożenie odpowiednich nagłówków HTML od <h1> do <h6>. Podstawową zasadą jest hierarchia. Najważniejszy element w teksie powinien być oznaczony tagiem<h1>, kolejnym pod kątem ważności <h2> itd. Jest to na tyle ważne, ponieważ w taki sposób możemy nasycić nasz tekst słowami kluczowymi w naturalny sposób, dzięki czemu roboty odczytają treść naszej strony jako wartościową.
- Każdy z nas wie, że w pośpiesznym poszukiwaniu istotnych dla nas informacji, nie ma czasu na czytanie całego artykułu czy poradnika. Podświadomie szukamy pogrubionych czy napisanych kursywą słów, wypunktowań oraz innych wyróżnień. Dlatego istotnym elementem przy SEO copywritingu jest formatowanie tekstu tak, aby odbiorca otrzymał przejrzystą i atrakcyjną treść.
- Nie zapominajmy o grafice czy ilustracji z odpowiednią optymalizacją– tytułem alternatywnym, która jak nic innego przyciąga spojrzenia użytkowników.
- Metaznaczniki– Title i Meta description jest fragmentem kodu HTML dostępnym w sekcji nagłówkowej, odpowiadającym za opis zawartości danej witryny www. Warto zadbać o metaznaczniki, ponieważ mają one coraz większe znaczenie dla robotów Google.