Na algorytm Google składa się bardzo duża liczba czynników, a walka o dobre pozycjonowanie jest zażarta.
Warto zaznaczyć, że obecnie z samej wyszukiwarki Google miesięcznie korzysta około
20 mln internautów, co stanowi 93% łącznej ich liczby pisze o tym m.in. portal
wirtualne media https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/97-proc-polskichinternautow-korzysta-ze-stron-google-najczesciej-z-wyszukiwarki-i-youtube. To dowód na to, że pozycjonowanie jest kluczowym elementem, aby nasza firma trafiła do jak
największej liczby potencjalnych klientów.
Pozycjonowanie stron internetowych to trudne zadanie, które wymaga doskonałej znajomości
algorytmu, stałego poszerzania swoich umiejętności, a także dostępu do narzędzi analitycznych.
Prace nad jakością i optymalizacją strony powinny być prowadzone stale, aby najpierw osiągnąć
wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, a następnie skutecznie je utrzymać.
Z tego tekstu dowiesz się o kilku kluczowych aspektach decydujących o pozycji strony w
wyszukiwarce.
Zatem CO WPŁYWA NA POZYCJONOWANIE?
1. UNIKALNA, WARTOŚCIOWA TREŚĆ ORAZ JEJ ILOŚĆ
• Za unikalną treść uważa się taką, która składa się z kluczowych słów, a także odpowiada na
pytania odbiorcy. Słowa kluczowe powinny znajdować się w tekście, nagłówkach i adresie URL.
Jednak przesycenie tekstu słowami kluczowymi może negatywnie wpłynąć na wartość
materiału.
Artykuł musi być napisany poprawnie językowo. Jakikolwiek, najmniejszy błąd może
przyczyniać się do obniżenia jakości tekstu, a tym samym naszej stronie trudniej będzie walczyć
o najlepszy wynik w wyszukiwarce.
• Ilość znaków w artykule – im więcej tym lepiej. A na pewno więcej niż konkurencja. Nie
ograniczaj się do ilości słów czy znaków. Po prostu pisz jak najwięcej, a efekty przyjdą same.
• To z jaką częstotliwością publikujesz artykuły jest również bardzo istotne. Nikt nie lubi próżni
oraz braku systematyczności. Google również. Określenie terminów, w których będziemy
umieszczać artykuł np. na bloga to znaczne ułatwienie i klucz do bycia systematycznym. Jeżeli
chcesz być w czołówce w wynikach wyszukiwania, Twoja strona musi posiadać minimum
kilkadziesiąt artykułów.
2. LINKOWANIE ZEWNĘTRZNE (external linking)
• Co to są linki zewnętrzne?
Linki zewnętrzne to hiperłącza wskazujące (docelową) dowolną domenę inną niż domena, w
której link istnieje (źródło). Zgodnie z algorytmami Google, strona, do której prowadzą linki
jest uznawana za stronę bardziej wartościową niż ta bez żadnych odnośników na innych
stronach. Pamiętaj- od ilości linków znacznie bardziej liczy się ich jakość.
3. LINKOWANIE WEWNĘTRZNE (internal linking)
To jeden z najbardziej istotnych aspektów przy pozycjonowaniu strony internetowej.
• Co to są linki wewnętrzne?
Link wewnętrzny to dowolny link prowadzący do stron w tej samej domenie. Dzięki takim linkom
odbiorca z łatwością może poruszać się po naszej stronie internetowej oraz płynnie przechodzić
po powiązanych i interesujących go treściach. Wyszukiwarki używają również linków do nawigacji
w witrynie. Nie znajdą strony, jeśli nie ma do niej linków
• Dlaczego linki wewnętrzne są ważne dla SEO?
Wewnętrzne linki pomagają Google znaleźć, zindeksować i zrozumieć wszystkie strony w Twojej
witrynie.
Linki wewnętrzne są kluczowe dla każdej witryny, która chce uzyskać wyższą pozycję w Google.
Bardzo ciekawy artykuł zawierający najważniejsze informacje dotyczące linkowania
wewnętrznego został opracowany przez portal YOAST: https://yoast.com/internal-linking-forseo-why-and-how/
4. SZYBKOŚĆ ŁADOWANIA STRONY
• Jak szybkość ładowania strony wpływa na SEO?
Szybkość z jaką ładuje się dana witryna to kolejny czynnik mający wpływ na pozycjonowanie stron w Google. Jeśli
nawet zadbamy o pozostałe kluczowe elementy pozycjonowania, gdy domena długo się ładuje- to
pewne, sukcesu nie osiągniemy. Z punktu widzenia SEO wpływ prędkości witryny na indeksowanie
strony widoczny jest natychmiast. Specjaliści SEO są zgodni co do tego, że wydajność strony zależy od
czynników TTFB (Time To First Byte) oraz TTLB (Time To Last Byte).
To jak szybko działa strona www można sprawdzić w bezpłatnym narzędziu PageSpeed Insight.
5. DOSTOSOWANIE DO URZĄDZEŃ MOBILNYCH I ICH WPŁYW NA POZYCJONOWANIE
• 3 powody dla których warto zoptymalizować mobilną wersję strony.
– 21 kwietnia Google wprowadziło nowy algorytm, który ocenia zgodność stron internetowych z
urządzeniami mobilnymi i przekłada to na mobilne wyniki wyszukiwania. Zatem jeśli zależy Ci na
wysokiej pozycji w Google konieczne jest zoptymalizowanie mobilnej wersji strony internetowej
twojego biznesu
– Ponad 75% Polaków posiada urządzenie mobilne, a udział urządzeń mobilnych w ogólnej liczbie
odsłon generowanych nieustannie na witrynach internetowych w Polsce rośnie. Dzięki
zoptymalizowanej mobilnej wersji strony nasi odbiorcy bez problemu będą mogli poruszać się po
witrynie.
– Strona www, która jest dopasowana do urządzeń mobilnych, to również większa szansa na
sprzedaż usług lub produktów. Mshopper 2.0 w 2016 roku przeprowadził badania, które miały na
celu sprawdzenie jaka część internautów robi zakupy mobilnie. Wynik 37% internautów robi
zakupy mobilne, a 53% wszystkich klientów e-commerce dokonuje zakupu na smartfonach i
tabletach. Jaki jest tego efekt? Nie będziesz w stanie sprzedać swojej oferty odbiorcą
posługującym się urządzeniami mobilnymi.
Zaskocz swoich klientów! Wyjdź na przeciw ich oczekiwaniem i bądź nowoczesny. Pomóż swoim
klientom odnaleźć informacje, których szuka na Twojej stronie.
6. ADRESY URL
• Czym w ogóle są adresy URL?
URL to rozszerzenie anglojęzycznego skrótu Uniform Resource Locator i oznacza ujednolicony
format adresowania zasobów (informacji, danych, usług) stosowany w Internecie i w sieciach
lokalnych. Wysyłanie linków jest możliwe właśnie dzięki adresom URL.
• Jak powinien wyglądać odpowiedni adres URL?
Adres URL powinien zawierać słowo kluczowe i być jak najkrótszy.
7. ZOPTYMALIZOWANY OBRAZ
To kolejny element mający wpływ na pozycjonowanie stron w Google. Ponadto odpowiednio
zoptymalizowany obraz ma większe szanse być widoczny w Google Grafika, co niewątpliwe jest
olbrzymim plusem. Aby tak się mogło stać, musisz zwrócić uwagę na przejrzystość nazwy. Powinna
opisywać dokładnie to co znajduje się na obrazie, najlepiej ze słowem kluczowym.
8. WIEK STRONY I DOMENY
Im starsza strona tym większym zaufaniem będzie się cieszyć ze strony robotów. Utrzymanie strony
oraz domeny wiąże się z kosztami, dlatego jeśli właściciel w nią inwestuje przez wiele lat, taka strona
staje się wartościowa.
9. CERTYFIKAT SSL
Certyfikaty SSL zapewniają ochronę transmisji danych i ich poufność w Internecie. Stosowanie
protokołu HTTPS ma pozytywny wpływ na pozycjonowanie w Google.
Zobacz więcej: https://mhkmedia.com.pl/